ÚČTOVNÁ ZÁVIERKA V PODVOJNOM ÚČTOVNÍCTVE PODNIKATEĽOV A DAŇ Z PRÍJMOV PRÁVNICKÝCH OSÔB ZA ROK 2016 A ZMENY ÚČINNÉ OD 1.1.2017

Termín a miesto konania

3. 2. 2017
(Piatok, 9,00 – 16,00 hod.)

KOŠICE

Kultúrno-spoločenské centrum, Jedlíkova 7 (areál vysokoškolských internátov Technickej univerzity) 
Doprava autobusom číslo:
10 – z Námestia osloboditeľov, 
17 – z Námestia maratónu mieru
10 a 17 – zo Staničného námestia. 
Vystúpiť na zastávke „Stodolova“

Lektor

Ing. Mária Dimitrovová – dlhoročná odborníčka a metodička v oblasti daní z príjmov PO, Finančné riaditeľstvo SR

Ing. Jana Turóciová – dlhoročná odborníčka a metodička v oblasti účtovníctva, Finančná správa SR

PROGRAM:

  1. Účtovné predpisy, zmeny od 1.1.2016
    • Zmeny zavedené zákonom o účtovníctve – reálna hodnota
    • Zmeny zavedené do Postupov účtovania pre podnikateľov
  2. Zákon o dani z príjmov, zmeny s účinnosťou pre rok 2016 so zameraním na právnické osoby
  3. Mikro, malá, alebo veľká účtovná jednotka
    • Overenie správnosti veľkostnej skupiny k 1.1.2016 
    • Prehľad účtovných zásad a metód podľa veľkostných skupín
    • Problematika zmien metód pri zmene veľkostných skupín
  4. Vybrané okruhy účtovania a ich posúdenie podľa zákona o dani z príjmov
    • Reštrukturalizácia – u dlžníka, u veriteľa
    • Podiely na zisku
    • Zámenná zmluva
    • Finančný prenájmu (lízingu) – predčasné ukončenie – krádež, postúpenie na nového nájomcu
  5. Prípravné práce pred uzavretím účtovných kníh
    • Triedenie účtovných dokladov podľa príslušnosti k účtovným obdobiam
    • Inventarizácia majetku, záväzkov, vlastného imania
  6. Závierkové účtovné prípady a upravujúce závierkové účtovné prípady a ich posúdenie podľa zákona o dani z príjmov
  • časové rozlíšenie, odložená daň, inventarizačné rozdiely, zmena reálnej hodnoty cenných papierov a podielov, derivátov, opravné položky, rezervy, nevyfakturované dodávky, pohľadávky odhadom, kurzové rozdiely
  1. Opravy chýb minulých účtovných období a ich vplyv na základ dane z príjmov
  2. Zistenie VH
  3. Zisťovanie základu dane z príjmov právnickej osoby
    • mimoúčtovné úpravy základu dane z príjmov (daňové výdavky po zaplatení; pohľadávky – opravné položky, odpis; nezaplatené záväzky; majetok, zmarené investície, zdanenie luxusu; transferové oceňovanie a zmeny v dokumentačnej povinnosti; finančný majetok; pravidlá nízkej kapitalizácie; atď.)
  4. Umorovanie daňovej straty
  5. Odpočet nákladov na výskum a vývoj
  6. Daň z príjmov, daňová licencia, preddavky na daň, účtovanie o dani z príjmov, účtovanie o daňovej licencii
    • Účtovanie o preddavkoch na daň z príjmov
    • Účtovanie o dani z príjmov, alebo daňovej licencii
  7. Zostavenie účtovnej závierky
    • Mikro účtovné jednotky (prevodový mostík z malej na mikro ÚJ
    •  Malé účtovné jednotky  (prevodový mostík z mikro na malú ÚJ)
    • Veľké účtovné jednotky (prevodový mostík z mikro na veľkú ÚJ, z malej na veľkú ÚJ)
  8. Následné povinnosti po zostavení účtovnej závierky
  • overenie účtovnej závierky audítorom, uloženie účtovnej závierky do registra účtovných závierok
  1. Daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby
    • povinnosť podania, lehota na podanie a spôsoby jej predĺženia, tlačivo daňového priznania účinné pre rok 2016
  2. Stručná informácia k zmenám legislatívy s účinnosťou od 1.1.2017
    • Zmeny zákona o účtovníctve a postupov účtovania
    • Zmeny zákona o dani z príjmov so zameraním na právnické osoby
  3. Diskusia

CENA:  45,- €

Pri počte účastníkov 3 a viac z jednej organizácie je účastnícky poplatok  40,- € za osobu. V poplatku  sú  zahrnuté  aj  náklady  na obed, občerstvenie a materiál k problematike seminára.  Poplatok je stanovený  podľa  zákona  č.18 / 1996 Z.z. o cenách. Ak poplatok uhradíte bankovým prevodom neskôr ako 3 pracovné dni pred konaním seminára, je potrebné  preukázať sa pri prezentácii potvrdením o zaplatení účastníckeho poplatku. V prípade neúčasti sa poplatok nevracia. Účastnícky poplatok môže byť uhradený aj v hotovosti pri prezentácii. Daňový doklad obdržia účastníci pri prezentácii. Agentúra nie je platcom DPH.

Bankové spojenie

UniCredit Bank, pobočka Zvolen, č. účtu: 1230450001/1111
IBAN: SK4111110000001230450001

Symboly:

  • variabilný: 030217
  • konštantný: 0308
  • IČO: 47 405 279

Prihlášku na seminár môžete poslať kliknutím na doleuvedené modré pole s označením „Vyplniť prihlášku“, prípadne ju môžete prevziať vo formáte RTF a po vyplnení poslať na mail ipeko@ipeko.sk alebo poslať poštou najneskôr 3 pracovné dni pred termínom konania seminára. Doručenie prihlášky Vám potvrdíme mailom.

Prevziať prihlášku vo formáte RTF     Vyplniť prihlášku

Ostatné semináre

© 2011 – IPEKO Zvolen s.r.o. Všetky práva vyhradené.