CESTOVNÉ NÁHRADY V PRAXI A POKLADNIČNÉ OPERÁCIE VO FIRMÁCH. HOTOVOSTNÝ A BEZHOTOVOSTNÝ PLATOBNÝ STYK.
Termín a miesto konania
19. 6. 2018
(Utorok, 9,00 – 15,30 hod.)
|
BRATISLAVA Zväz slovenských vedeckotechnických spoločností, Koceľova 15 |
Lektor
Ing. Miriam Matisová – BENEFIT CONSULT s.r.o. Nitra. Lektorka je majiteľkou uvedenej účtovnej firmy. Lektorovaniu sa venuje už dlhodobo. Problematiku účtovníctva prednáša aj na vysokej škole
PROGRAM:
I.ČASŤ ( DOOBEDA )
- Legislatívna úprava pri pracovných cestách v SR a v zahraničí. (Vysielanie zamestnancov na PC a ich zákonné nároky ).
- Spôsob a forma vyslania na pracovnú cestu - náležitosti cestovných príkazov, interné predpisy a vlastná vnútorná politika firmy, pravidelné pracovisko zamestnanca
- Posudzovanie času na pracovnej ceste vo väzbe na poskytovanie cestovných náhrad a odmeňovanie zamestnancov - čas strávený na pracovnej ceste v rámci pracovnej doby a po pracovnej dobe.
- Nárokové a nenárokové cestovné náhrady.
- Kedy sa poskytujú cestovné náhrady, okruh osôb, ktorým sa poskytujú cestovné náhrady.
- Používanie súkromných motorových vozidiel na pracovných cestách – dohoda o používaní MV, podklady potrebné pre správny výpočet náhrady .... posúdenie výdavkov spojených s používaním MV.
- Praktické informácie - cestovné náhrady - stravné v zahraničí, stravné pri tuzemskej pracovnej ceste. Cestovné náhrady výpočet, krátenie stravného. Aktuálne Opatrenie MPSVaR o výške stravného.
- Vyúčtovanie tuzemskej a zahraničnej PC. Cestovný príkaz, správa z pracovnej cesty, preukázateľnosť a doloženie dokladov z pracovnej cesty. Deň uskutočnenia účtovného prípadu pri vyúčtovaní pracovnej cesty. Prepočet cudzej meny na menu Euro, používanie kurzov NBS, zmenárenské kurzy... praktické otázky a diskusia účastníkov seminára.
- Praktické príklady:
- Paušalizácia cestovných náhrad, vzor výpočtu paušálu, zdôvodnenia a kalkulácie...
- Vzor dohody o mieste pravidelného pracoviska, vyslanie v rámci mesta, mimoriadny výkon práce, vzory tlačív, ktoré sa najčastejšie využívajú v praxi pri vysielaní zamestnancov na PC
II. ČASŤ ( POOBEDE )
- Hotovostný a bezhotovostný platobný styk v roku 2018
- Systém predprípravy pokladničných dokladov v súčinnosti s internými predpismi
- Ostatné súvisiace evidencie s pokladničnými dokladmi, opakované hotovostné platby, možnosť zberných pokladničných dokladov, sčítacie pásky, správne vyplnenie náležitostí pokladničného dokladu
- Zoznamy číselných symbolov a skratiek, zjednodušené účtovné daňové doklady, vyúčtovanie pokladničných operácii systémom interných dokladov
- Kritéria pri vytváraní analytických účtov Pokladnica., podpisy pokladníkov na pokladničných dokladoch, kópie a originály dokladov
- Obmedzenie hotovostných platieb , postup ak je platba vykonávaná v zahraničí...
- Platby v hotovosti a vystavovanie pokladničných dokladov z pohľadu platnej legislatívy
- Zásady pre vedenie pokladničnej agendy v súčinnosti s finančným účtovníctvom, interné smernice pre vedenie pokladne, metodické usmernenie pre hotovostné platby a limity v pokladni...
- Pokladničné limity, odvod pokladničných limitov do banky
- Označovanie a číslovanie PD, TERMINALOVÉ PLATBY cez pokladňu ( správna evidencia a účtovanie terminálových platieb). Účtovanie platby platobnou kartou – debetná, kreditná
- Prísne zúčtovateľné tlačivá a ich evidencie v účtovných jednotkách
- Poskytnuté zálohy a ich interné zúčtovanie a evidencia, iriginály a kópie PD
- Systém vrátenia hotovosti do pokladnice, preukázanie skutkovej podstaty pokladničného pohybu
- Evidencia prísne zúčtovateľných cenín, poskytovanie záloh, preddavkov, žiadosť o poskytnutie preddavku , evidencia stravných lístkov, výplata miezd cez pokladňu.
- Posudzovanie platieb v hotovosti, strop hotovostným platbám, definícia hotovostnej platby
- Kontrola a správnosť vedenia pokladničnej evidencie firmy
CENA: 50,- €
Pri počte účastníkov 3 a viac z jednej organizácie je účastnícky poplatok 45,- € za osobu. V poplatku sú zahrnuté aj náklady na občerstvenie a materiál k problematike seminára. Poplatok je stanovený podľa zákona č.18 / 1996 Z.z. o cenách. Ak poplatok uhradíte bankovým prevodom neskôr ako 3 pracovné dni pred konaním seminára, je potrebné preukázať sa pri prezentácii potvrdením o zaplatení účastníckeho poplatku. V prípade neúčasti sa poplatok nevracia. Účastnícky poplatok môže byť uhradený aj v hotovosti pri prezentácii. Daňový doklad obdržia účastníci pri prezentácii. Agentúra nie je platcom DPH.
Bankové spojenie
UniCredit Bank, pobočka Zvolen, č. účtu: 1230450001/1111
IBAN: SK4111110000001230450001
Symboly:
- variabilný: 190618
- konštantný: 0308
- IČO: 47 405 279
Prihlášku na seminár môžete poslať kliknutím na doleuvedené modré pole s označením „Vyplniť prihlášku“,
prípadne ju môžete prevziať vo formáte RTF a po vyplnení poslať na mail ipeko@ipeko.sk
alebo poslať poštou najneskôr 3 pracovné dni pred termínom konania seminára.
Doručenie prihlášky Vám potvrdíme mailom.
Prevziať prihlášku vo formáte RTF
Vyplniť prihlášku